שמות רבים יש לו, לחג הפסח: חג האביב, חג החירות, חג המצות… אבל כולנו יודעים שהכי נכון וראוי לקרוא לו על שם הדבר שהופך אותו לחג שמח באמת, הדבר שמרטיט את לב חובבי וחובבות העיצוב בכל רחבי הארץ, שזה בקיצור: "חג עיצוב והתחדשות הבית, בדגש על פרטי עיצוב מהממים לעיצוב שולחן חג שומט לסתות ומרהיב ביופיו".

אז איך מעצבים שולחן שיהיה פרקטי, נעים לעין ואסתטי, שנוכל להנות ממנו לאורך כל הערב?
לרגל החג , התאספנו סביב שולחן אחד מעצבות- יזמיות מובילות, שעוסקות בעיצוב לאורך כל השנה, בנינו קונספט מנצח לעיצוב שולחן חג, ועל הדרך הענקנו דגשים ורעיונות לביצוע.

חלקו איתי מכשרונן ואהבתן לעיצוב: אביטל קרנר רוטנברג, מעצבת תעשייתית ובעלת AV Design Studio , המתמקד בעיצוב מוצרי יוקרה לבית מקוריאן מחודש.
ואורלי גולדברג, שוזרת ומעצבת פרחים ובעלת "חנות הפרחים של אורלי".

מה היו הדגשים שהובילו אתכן בתהליך העיצוב?
אורית: "כשהתחלתי לגבש קונספט עבור שולחן החג, היה לי ברור שהכיוון יהיה צבעוני, רענן, אביבי וחדשני, ברוח החג והסגנון העיצובי שלנו. שמתי דגש על ייחודיות, אבל לא פחות מכך- על שימוש במוצרים מעוצבים שיגרמו להנאה גם בעיצוב חללי הבית או המשרד לאורך כל השנה, לא רק במהלך החג. ההשקעה באלמנטים שבמרכז השולחן היא לב העיצוב. נכון, סט כלים נאה יכול תמיד לתרום לאווירה הכללית, אבל לא צריך "להשתגע" ולהגזים עם הוצאות מיותרות על כלים. מירב הרושם מופק מעיצוב מרכז שולחן מרשים ובחירה נכונה של האלמנטים. אפשר בהחלט להסתפק בסט חד פעמי מעוצב"

אביטל: "עיצוב שולחן לחג הפסח בהחלט מהווה אתגר. אנחנו בחרנו לייצר מרכז שולחן שמשדר הרמוניה, באמצעות משחקי גבהים וצבעוניות נעימה, כשכל המסובים חווים מראה קצת אחר מנקודת המבט שלהם.
הבחירה הטבעית ביותר הייתה לייצר מרכז שולחן בצבעוניות פסטלית ואביבית, משופע באלמנטים ופרחים, במינונים מדויקים ובדגש על ניגודיות מאוזנת. שאפנו לתוצאה מגוונת ואקלקטית, ואני חושבת שבהחלט הגענו אליה".

האלמנט העיצובי
חלק מהבחירה שנעשתה להשתמש במוצרים שנמצאים בשימוש לאורך כל השנה, השתמשנו במוצרים קיימים ובולטים של המותגים SO SHERMAN ו- AV Design Studio , (מלבד צלחת הפסח SEDER).
ולא ייצרנו אלמנטים ייעודיים חדשים למרכז השולחן, כך שלקוחות שכבר רכשו מוצרים שלנו יכולים פשוט להשתמש בהם גם לעיצוב שולחן החג.

אורית: "מבין מוצרי SO SHERMAN, בחרתי להציב במרכז השולחן אלמנט מרשים עם "טוויסט"- יצרתי שילוב בין המדפים הקטנים שלנו למדפים השטוחים, והחיבור הזה יצר מעין "חלון" שמחבר בין הסועדים היושבים משני צידי השולחן, ומוסיף הרבה עניין וקריצה. על המשטח העליון הנחתי כלים ואת סידורי הפרחים המיוחדים שיצרה אורלי המוכשרת, בהמשך ישיר לקונספט שבנינו. את השימוש במדפים שבחרתי ניתן לגוון בצבעים ודוגמאות לבחירה, שהרי הפאנל המגנטי ניתן להחלפה בקלות ב"משיכת מגנט" קלה. כמובן כל המדפים יהיו מקסימים גם בהמשך, בשימוש בחללים המעוצבים השונים, בהנחה על משטח או בתליה על הקיר".

אביטל: "בחרתי לשלב את סדרת AGARTAL של AV – בעלת הקווים הנקיים ונגיעות הצבע המינימליסטיות. השילוב ההרמוני בין שני המוצרים, מהווה גם במה נפלאה לסידורי הפרחים של אורלי. כמו כן, שולבה סדרת פמוטי KAN , שנוצרה בהשראת המנהג של הדלקת נרות שבת לפי מספר הנפשות בבית. השנה נחגוג את ליל הסדר ביום שישי, כך שלא התאפקתי וצירפתי לשולחן את PAMOT, זוג פמוטים בקו נקי ואלגנטי.
לשולחן הוספתי גם את צלחת הפסח המסורתית, עשויה קוריאן, עליה חקוקים סימני הסדר. מעל הצלחת הנחתי קעריות בגדלים שונים, המאפשרות לכל משפחה להגיש את המאכלים המסורתיים במינונים המועדפים עליה. הקעריות עשויות פליז מצופה בזהב 24K".

כיצד הותאמו סידורי הפרחים הנכונים לקונספט העיצובי?
אורלי: "סידורי הפרחים תוכננו כדי להחמיא ולהבליט את האלמנטים העיצוביים, במראה פתוח, משוחרר, טבעי ולא "עשוי" ומהודק יתר על המידה, כדי להוסיף נגיעה עדינה, צבעונית ומשמחת של טבע שתשלים את הקונספט העיצובי, ולא תכביד עליו.
בחרתי לעשות שימוש בסוגים שונים של פרחים עונתיים, ביניהם נוריות, ורדים, פרחי אביב, ואפילו שילבתי כמה ענפים מהגינה. הכלל האמיתי היחיד שחשוב להקפיד עליו בנוגע לפרחים- אם זה משמח אתכם, סימן שבחרתם נכון”.

קרדיט לעיצוב שולחן החג:

מדפים SO SHERMAN –
להזמנות: 073-3905222

www.sosherman.com

AV DESIGN STUDIO – CORIAN DESIGNS
להזמנות: 04-9529146
04- 95
www.coriandesigns.com

פרחים – אורלי פרחים, אורלי גולדנברג
להזמנות: 054-9982774

https://www.facebook.com/OrlyPrahim/

צלמת – סיגל בר אל
להזמנות: 052-5577060

https://www.facebook.com/sigalbe